Πολιτική κατά της Δωροδοκίας

ΠΟΛΙΤΙΚΗ/STATEMENT ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΔΩΡΟΔΟΚΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΘOΡΑΣ

1. Εισαγωγή και σκοπός της παρούσας Πολιτικής

1.1. Μία από τις Κοινές Αξίες της HC είναι ότι πάντοτε δρούμε νόμιμα, ηθικά, με ακεραιότητα και με σεβασμό προς την κοινότητα και το περιβάλλον.

δωροδοκία και η αντίστοιχη συμπεριφορά που αναφέρεται στην παρούσα Πολιτική δεν αποτελούν μόνο σοβαρά ποινικά και αστικά αδικήματα (N. 4557/2018), αλλά αντιβαίνουν και στις Κοινές Αξίες μας. Η επίδειξη τέτοιου είδους συμπεριφοράς ενδέχεται να επιφέρει πολύ υψηλά πρόστιμα, νομικά έξοδα και έξοδα συμμόρφωσης και αστικές ευθύνες και ποινές κάθειρξης για άτομα που εμπλέκονται. Μπορεί, επίσης να βλάψει σημαντικά τη φήμη και την αξία της HC στην αγορά.

1.2. Η παρούσα πολιτική:

i. καθορίζει τις ευθύνες μας και τις ευθύνες όσων εργάζονται για λογαριασμό μας, όσον αφορά στη δωροδοκία και τη διαφθορά και
ii. παρέχει πληροφορίες και οδηγίες σε όσους εργάζονται για λογαριασμό μας σχετικά με το πώς να αναγνωρίζουν και να αντιμετωπίζουν τα ζητήματα δωροδοκίας και διαφθοράς
iii. Σε αυτήν την Πολιτική, οι όροι «εμείς», «μας», «εμάς» και «HC» αναφέρονται στην Hellenic Catering A.E.

Βεβαιωθείτε ότι θα διαβάσετε, κατανοήσετε και συμμορφωθείτε με την παρούσα Πολιτική.

2. Ποιους αφορά η Πολιτική;

2.1. Αυτή η πολιτική ισχύει για όλα τα άτομα που εργάζονται για λογαριασμό μας ήεκ μέρους μας σε όλα τα επίπεδα, που συμπεριλαμβάνουν τους ανώτερους διευθυντές,τα στελέχη, τα μέλη του Δ.Σ., υπαλλήλους (αορίστου χρόνου, ορισμένου χρόνου ήπροσωρινούςυπαλλήλους),συμβούλους,εργολάβους,εκπαιδευόμενους,αποσπασμένο προσωπικό, περιστασιακά εργαζόμενους και προσωπικό από πρακτορείαθέσεων εργασίας, παρόχους υπηρεσιών τρίτων, εκπροσώπους, αναδόχους/χορηγούς ήοποιοδήποτε άλλο πρόσωπο που σχετίζεται μαζί μας, όπου και αν βρίσκεται(συλλήβδην αναφέρονται ως οι «Προσωπικό» στην παρούσα Πολιτική).

3. Η Πολιτική μας: η δωροδοκία, η διαφθορά και η αθέμιτη άσκηση επιρροής

Για τους σκοπούς της εφαρμογής της τρέχουσας πολιτικής για την καταπολέμηση της διαφθοράς στην εταιρεία μας τηρείται Σύστημα Διαχείρισης της Δωροδοκίας το οποίο δημιουργήθηκε σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Διεθνούς Προτύπου ISO 37001:2016. Καθορίσθηκαν οι στόχοι της καταπολέμησης της διαφθοράς και ενθαρρύνεται η ανάπτυξη της εμπιστοσύνης χωρίς φόβο.

3.1. Διεξάγουμε τις επιχειρήσεις μας νόμιμα, ηθικά και με ακεραιότητα. Οι πρακτικές διαφθοράς είναι απαράδεκτες και τηρούμε μια προσέγγιση μηδενικής ανοχής απέναντι στη δωροδοκία, τη διαφθορά και στην αθέμιτη άσκηση επιρροής. Είμαστε αφοσιωμένοι στη διεξαγωγή των εργασιών μας με επαγγελματισμό, αμεροληψία, ακεραιότητα και σεβασμό σε όλες τις επιχειρηματικές μας συναλλαγές και σχέσεις, οπουδήποτε δραστηριοποιούμαστε και στην εφαρμογή και στην επιβολή αποτελεσματικών συστημάτων για την καταπολέμηση της δωροδοκίας. Συμμορφωνόμαστε με το νομικό και κανονιστικό πλαίσιο σε κάθε χώρα στην οποία δραστηριοποιούμαστε.

3.2. Προσδοκούμε επίσης από όσους συνεργάζονται μαζί μας να υιοθετούν μια παρόμοια προσέγγιση μηδενικής ανοχής απέναντι στη δωροδοκία και τη διαφθορά. Πριν από τη σύναψη μιας συμφωνίας με οποιονδήποτε τρίτο, ο οποίος θα ενεργεί για λογαριασμό της HC, η HC θα διεξάγει ορθή και δέουσα επιμέλεια και θα λαμβάνει συγκεκριμένες διαβεβαιώσεις συμμόρφωσης από το εν λόγω τρίτο μέρος.

3.3.Η παρούσα Πολιτική αποτελεί μέρος του Κώδικα Δεοντολογίας του Ομίλου επιχειρήσεων Vivartia, στον οποίο ανήκει η HC όπως τροποποιείται και συμπληρώνεται κατά καιρούς.

3.4. H Διοίκηση και τα ανώτερα στελέχη σε όλα τα επίπεδα έχουν την ευθύνη για την υλοποίηση αυτής της Πολιτικής στους αντίστοιχους χώρους εργασίας τους και για να διασφαλίζουν ότι οι υφιστάμενοί τους έχουν επίγνωση και κατανοούν αυτήν την Πολιτική.

4. Η ευθύνη για την Πολιτική

4.1. Αυτή η Πολιτική έχει εγκριθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο της HC και προσυπογράφεται από τον Διευθύνοντα Σύμβουλό μας, για να καταδεικνύει τη δέσμευση της HC για την αντιμετώπιση των ζητημάτων δωροδοκίας και διαφθοράς.

4.2. Η HC έχει δημιουργήσει μια Ομάδα Συμμόρφωσης Κατά της Δωροδοκίας, η οποία συνεδριάζει σε τακτική βάση και είναι υπεύθυνη (για θέματα που άπτονται των θεμάτων δωροδοκίας και αφορούν τρίτους), για την παρακολούθηση της εφαρμογής της παρούσας Πολιτικής, την επίβλεψη της συμμόρφωσης με την παρούσα Πολιτική γενικότερα, την παροχή κατάρτισης σχετικά με τις απαιτήσεις της Πολιτικής και τη διασφάλιση της επαρκούς κοινοποίησής της στα σχετικά μέρη.

4.3. Η Ομάδα Συμμόρφωσης Κατά της Δωροδοκίας της HC έχει την ευθύνη για την παρακολούθηση της συμμόρφωσης με την παρούσα Πολιτική και θα αναφέρεται απευθείας στο Διοικητικό Συμβούλιο της HC, σχετικά με τις δραστηριότητες παρακολούθησης.

4.4. Επιπλέον η HC έχει ορίσει, βάσει συμμόρφωσης με τον Ν. 4990/2022, Υπεύθυνο Παραλαβής και Παρακολούθησης Αναφορών (Υ.Π.Π.Α) για θέματα ενωσιακού δικαίου, τμήμα του οποίου άπτεται και των θεμάτων δωροδοκίας και διαφθοράς που αφορούν εργαζόμενους της εταιρείας.

5. Δωροδοκία, διαφθορά, αθέμιτη άσκηση επιρροής και άλλες μορφές αντιδεοντολογικής συμπεριφοράς

5.1. Η δωροδοκία συμπεριλαμβάνει τα ακόλουθα:

i. Όταν οικονομικό ή άλλο πλεονέκτημα προσφέρεται ή τάσσεται σε άλλο άτομο με την πρόθεση να δελεασθεί ή να επιβραβευθεί, ώστε να ασκήσει τα καθήκοντά του πλημμελώς, ή
ii. όταν οικονομικό ή άλλο πλεονέκτημα απαιτείται, συμφωνείται να ληφθεί ή γίνεται δεκτό από άλλο άτομο, ώστε να εκτελέσει τα καθήκοντά του με ανάρμοστο τρόπο.

Είναι αδιάφορο αν η δωροδοκία δίδεται απευθείας ή μέσω τρίτου ή δίδεται προς όφελοςτου αποδέκτη ή κάποιου άλλου ατόμου, είτε πραγματοποιείται μέσω μιας παρακίνησηςή ανταμοιβής που προσφέρεται, υπόσχεται ή παρέχεται, άμεσα ή έμμεσα, σε ένανδημόσιο λειτουργό (υπάλληλος κρατικού φορέα ή φορέα ελεγχόμενου από τηνκυβέρνηση) ή σε έναν συμμετέχοντα σε μια ιδιωτική εμπορική συναλλαγή, με σκοπότην απόκτηση οποιουδήποτε εμπορικού, συμβατικού, κανονιστικού ή προσωπικούπλεονεκτήματος μέσω ακατάλληλης απόδοσης μιας σχετικής λειτουργίας ήδραστηριότητας.

5.2. Παραδείγματα δωροδοκίας περιλαμβάνουν τα εξής:

5.2.1. Προσφορά μιας δωροδοκίας: Προσφέρετε εισιτήρια σε έναν υποψήφιο πελάτη για μια μεγάλη εκδήλωση, υπό την προϋπόθεση ότι θα συμφωνήσει να συνεργαστεί μαζί μας, προτιμώντας μας έναντι ενός ανταγωνιστή ή μειώνοντας τις τιμές του. Αυτό θα αποτελούσε αδίκημα, επειδή κάνετε την προσφορά για να αποκτήσετε ένα εμπορικό και συμβατικό πλεονέκτημα. Μπορεί επίσης να αποτελεί αδίκημα και για τον υποψήφιο πελάτη να δεχτεί την προσφορά σας.

5.2.2. Αποδοχή μιας δωροδοκίας: Ένας προμηθευτής προσφέρει σε συγγενικό σας πρόσωπο μια θέση εργασίας, αλλά καθιστά σαφές ότι ως αντάλλαγμα, αναμένει από εσάς να χρησιμοποιήσετε την επιρροή σας στον οργανισμό μας για να διασφαλίσετε ότι θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε μαζί του. Μια τέτοια προσφορά αποτελεί αδίκημα για έναν προμηθευτή. Θα ήταν αδίκημα να συμφωνήσετε μαζί του, επειδή κάνοντάς το αυτό θα αποκτούσατε ένα προσωπικό πλεονέκτημα.

5.2.3. Δωροδοκία ενός δημόσιου λειτουργού (ημεδαπού ή αλλοδαπού): Καταβάλλετεκάποια πληρωμή ή φροντίζετε ώστε η HC να καταβάλει μια πληρωμή σε ένανδημόσιο λειτουργό για να διασφαλίσει ότι η Υπηρεσία στην οποία εργάζεται θαεκδώσει μια ευνοϊκή αναφορά επιθεώρησης ή θα εκδώσει κάποια άδεια τηνοποίο χρειάζεται η HC για την επιχειρηματική της δραστηριότητα. Το αδίκημαμιας δωροδοκίας του δημοσίου λειτουργού θα διαπραχθεί μόλιςπραγματοποιηθεί η προσφορά. Αυτό οφείλεται στο ότι γίνεται για ναεξασφαλιστεί ένα επιχειρηματικό πλεονέκτημα για την HC.

5.3. Εκτός από τις απευθείας χρηματικές πληρωμές ή τις προσφορές ακριβών δώρων, άλλα παραδείγματα δωροδοκίας θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν τα παρακάτω, που προσφέρονται μέσω οδηγιών/εντολής ή προς όφελος ενός δημοσίου λειτουργού ή ενός εμπορικού επιχειρηματικού εταίρου/συνεργάτη: (α) ταξίδια, γεύματα, ψυχαγωγία ή άλλη φιλοξενία υψηλής αξίας, (β) συνεισφορές σε οποιοδήποτε πολιτικό κόμμα, καμπάνια ή επίσημη εκστρατεία, ή (γ) φιλανθρωπικές εισφορές ή εταιρικές χορηγίες. Απαγορεύεται επίσης η προσφορά, η υπόσχεση ή έμμεση παροχή δωροδοκίας μέσω επιχειρηματικών εταίρων, παρόχων υπηρεσιών, συμβούλων ή άλλων πρακτόρων που εργάζονται για λογαριασμό της OC, συμπεριλαμβανομένων και μέσω μυστικών προμηθειών.

5.4. Η διαφθορά είναι η κατάχρηση ενός δημόσιου ή ιδιωτικού αξιώματος για προσωπικό κέρδος.

5.5. Η αθέμιτη άσκηση επιρροής είναι μια μορφή διαφθοράς. Είναι η πράξη κατά την οποία κάποιος χρησιμοποιεί την επιρροή που διαθέτει στην κυβέρνηση ή τις διασυνδέσεις του με πρόσωπα σε θέσεις εξουσίας για να αποκομίσει χάρες ή προνομιακή μεταχείριση για κάποιον άλλον, συνήθως (αλλά όχι αποκλειστικά) επί πληρωμή.

5.6. Αποφυγή των Συγκρούσεων Συμφερόντων
Το προσωπικό της HC μπορεί να βρεθεί σε μια θέση όπου θα ήταν πιθανό να παραβιάσει τους νόμους για την καταπολέμηση της δωροδοκίας ή της διαφθοράς, εάν υφίσταται μια σύγκρουση συμφερόντων, ιδίως όσον αφορά στις συμβάσεις. Αυτές οι συγκρούσεις προκύπτουν όταν τα προσωπικά σας συμφέροντα έρχονται σε σύγκρουση με τα συμφέροντα της HC.

Παραδείγματα των τομέων όπου μπορεί να προκύψει σύγκρουση συμφερόντωνπεριλαμβάνουν ένα προσωπικό συμφέρον σε μια σύμβαση, είτε άμεσα (για παράδειγμα,όταν είστε ο αντισυμβαλλόμενος σε μια σύμβαση), είτε έμμεσα (για παράδειγμα ότανεσείς έχετε συμφέρον αντισυμβαλλομένου στη σύμβαση μέσω της ιδιοκτησίας μετοχώνή ένας στενός συγγενής εργάζεται για λογαριασμό ή έχει ιδιοκτησιακό συμφέρον μέσωτου αντισυμβαλλομένου και θα επωφεληθεί, άμεσα ή έμμεσα, από τη σύμβαση), μιαεργασιακή απασχόληση εκτός της HC, τη χρήση των πληροφοριών εμπιστευτικούχαρακτήρα της HC σε μια προσωπική συναλλαγή ή την επιδίωξη ή αποδοχή δώρων ήψυχαγωγίας.

Ως αποτέλεσμα, δεν πρέπει να συμμετέχετε σε δραστηριότητες που περιλαμβάνουν ήθα μπορούσε να φανεί ότι περιλαμβάνουν, μια σύγκρουση συμφερόντων. Εάνδιαπιστώσετε ότι η HC εξετάζει το ενδεχόμενο να συνεργαστεί επιχειρηματικά μεκάποια οντότητα ή πρόσωπο με το οποίο έχετε προσωπική ή οικονομική σχέση, πρέπεινα απομακρυνθείτε από τη λήψη αποφάσεων ή την επιτήρηση των διαδικασιών και νααποκαλύψετε τη σχέση που έχετε στον προϊστάμενό σας ή/και στον οριζόμενο από τηνεταιρεία Y.Π.Π.Α. Εάν δεν είστε σίγουροι για το αν μια συγκεκριμένη κατάσταση μπορείνα οδηγήσει σε σύγκρουση συμφερόντων, επικοινωνήστε με τον προϊστάμενό σαςή/και στον οριζόμενο από την εταιρεία Υ.Π.Π.Α.

5.7. Δώρα και φιλοξενία.

5.7.1. Αυτή η Πολιτική δεν απαγορεύει τη λογική, εύλογη και θεμιτή φιλοξενία (τηνπροσφορά ή την αποδοχή της) προς ή από τρίτους, εάν ο σκοπός της είναι ναβελτιώσει την εικόνα της HC, να παρουσιάσουμε τα προϊόντα και τις υπηρεσίεςμας ή να καθιερώσουμε ή να διατηρήσουμε επιχειρηματικές σχέσεις. Επομένως,επιτρέπεται στο προσωπικό μας να προσφέρει ή να λαμβάνει δώρα ή φιλοξενίασε επίπεδο εύλογο, αναλογικό, δικαιολογημένο και σύμφωνα με την παρούσαΠολιτική και οποιεσδήποτε ισχύουσες πολιτικές ή νόμους για τα δώρα ή/και τηφιλοξενία.

5.7.2. Απαγορεύεται η προσφορά ενός δώρου ή φιλοξενίας με την προσδοκία της εξασφάλισης ενός επιχειρηματικού πλεονεκτήματος ή την παροχή ενός επιχειρηματικού πλεονεκτήματος. Δεν επιτρέπεται στο Προσωπικό μας να επιδιώκει δώρα. Τα δώρα επιτρέπονται μόνο εάν παρέχονται σε μη τακτική βάση, με μοναδικό σκοπό την καλλιέργεια ή την ενίσχυση μιας επιχειρηματικής σχέσης και σύμφωνα με τα ορισθέντα όρια που ισχύουν εντός των εγκεκριμένων εσωτερικών διαδικασιών της εταιρείας.

5.7.3. Ωστόσο, η φιλοξενία ή τα δώρα δεν πρέπει να προσφέρονται ή να γίνονται αποδεκτά από πελάτες ή προμηθευτές, ανεξάρτητα από την αξία τους, κατά την περίοδο που μεσολαβεί μέχρι και κατά τη διάρκεια μιας διαδικασίας διαγωνισμού ή διαπραγματεύσεων για μια σύμβαση, στην οποία συμμετέχει ο εν λόγω πελάτης ή ο προμηθευτής. Εάν το προσωπικό δεν είναι σίγουρο για το εάν βρίσκεται σε μια χρονική περίοδο που θα οδηγήσει σε ένα διαγωνισμό, πρέπει να επικοινωνήσει με τον Υ.Π.Π.Α.

5.8. H HC συμμορφώνεται πλήρως και ενεργά με όλους τους νόμους και κανονισμούς που αφορούν «Ξέπλυμα Χρήματος» και στη Τρομοκρατία και αναγνωρίζει πως έχει ευθύνη να αναφέρει στην αρμόδιες Ελληνικές Αρχές κάθε συμπεριφορά που κρίνεται ύποπτη.

5.9. Δωρεές πολιτικού περιεχομένου: Δεν πραγματοποιούμε δωρεές σε πολιτικά κόμματα, οργανισμούς ή άτομα που εμπλέκονται με την πολιτική.

5.10. Πληρωμές διευκόλυνσης: Η πληρωμή διευκόλυνσης είναι μια πληρωμή προςδημόσιο λειτουργό για την εξασφάλιση ή την επίσπευση μιας συνηθισμένης,περιοριστικής κρατικής ενέργειας του συγκεκριμένου υπαλλήλου. Αυτού του είδους οιπληρωμές συνήθως απαιτούνται από χαμηλόβαθμους δημόσιους λειτουργούς μεαντάλλαγμα την παροχή μιας υπηρεσίας η οποία, συνήθως και κατ’ έθιμον, εκτελείταιαπό τον λειτουργό. Στην HC, δεν πραγματοποιούμε πληρωμές διευκόλυνσης, μεεξαίρεση τη θεσμοθετημένη και νόμιμη αμοιβή επίσπευσης, όπως π.χ. η καταβολήπληρωμής για την επίσπευση μιας αίτησης έκδοσης διαβατηρίου ή τη διεκπεραίωσηκρατικών εγγράφων όπως θεώρησης εισόδου.

 5.11. Εάν υφίσταται επικείμενη απειλή για την υγεία ή την ασφάλειά σας, μπορείτε να προσφέρετε πληρωμή για να αποτρέψετε την άμεση βλάβη. Η απώλεια επιχειρηματικής δραστηριότητας της HC δεν συνιστά επικείμενη απειλή. Όποτε είναι δυνατόν, θα πρέπει πρώτα να συμβουλεύεστε και να λαμβάνετε έγκριση από τον Υ.Π.Π.Α., προτού πραγματοποιήσετε την πληρωμή. Ωστόσο, εάν δεν είναι δυνατή η λήψη προηγούμενης έγκρισης, πρέπει να αναφέρετε την πληρωμή στον Υ.Π.Π.Α. εντός 48 ωρών από την πραγματοποίησή της.

6. Επιβεβλημένες ενέργειες σε περίπτωση που αντιλαμβάνεστε δωροδοκία ή διαφθορά

6.1. Η πρόληψη, ο εντοπισμός και η αναφορά της δωροδοκίας και άλλων μορφών διαφθοράς αποτελεί ευθύνη όλων όσων εργάζονται για εμάς ή υπό τον έλεγχό μας. Όλο το προσωπικό οφείλει να αποφεύγει οποιαδήποτε δραστηριότητα που θα μπορούσε να οδηγήσει σε παραβίαση αυτής της Πολιτικής, είτε από το προσωπικό ή από επιχειρηματικούς εταίρους, πάροχο υπηρεσιών, σύμβουλο ή άλλο πράκτορα της HC.

6.1.1. Εάν μια καταγγελία αποδειχθεί κακόβουλη, εφόσον ο καταγγελόμενος το αιτηθεί, μπορεί να ενημερωθεί για την ταυτότητα του καταγγέλοντος, προκειμένου να ασκήσει τα νόμιμα δικαιώματά του. Καταγγελίες οι οποίες αποδεικνύεται ότι είναι καταφανώς κακόβουλες θα ερευνώνται περαιτέρω κατά τη κρίση της εταιρείας, τόσο ως προς τα κίνητρα, όσο και ως προς τους εμπλεκόμενους, προκειμένου να αποκαθίσταται η τάξη με κάθε νόμιμο τρόπο και μέσο.

6.1.2. Κανάλια Καταγγελιών: Οι δίαυλοι μέσω των οποίων υποβάλλονται οι καταγγελίες ,επώνυμα ή ανώνυμα, περιλαμβάνουν τα μέσα που χρησιμοποιούνται για την υποβολή καταγγελιών καθώς και τα άτομα στα οποία μπορούν να απευθυνθούν οι καταγγέλλοντες. Πιο συγκεκριμένα:

  • Στην ηλεκτρονική διεύθυνση whistleblower@vivartiafs.com την οποία και λαμβάνει ο Υ.Π.Π.Α σχετικά με καταγγελίες δωροδοκίας που αφορούν το προσωπικό της εταιρείας.
  • Στην ηλεκτρονική διεύθυνση estiasisethics@vivartiafs.com την οποία και λαμβάνουν εξουσιοδοτημένα στελέχη της εταιρείας (Eπιτροπή Αξιολόγησης & Διανομής Αναφορών) σχετικά και με καταγγελίες δωροδοκίας που αφορούν και τρίτους. Η συγκεκριμένη ενημέρωση με μέριμνα των μελών της Επιτροπής προωθείται στην Ομάδα Συμμόρφωσης Κατά της Δωροδοκίας και ενημερώνεται και ο Υ.Π.Π.Α.

  • Κυτία καταγγελιών/παραπόνων: διατηρούνται σε ασφαλήσημεία σε όλα τα κτίρια και εγκαταστάσεις της εταιρείας γιαελεύθερη πρόσβαση. Η συλλογή των καταγγελιών (από τοπροσωπικό της εταιρείας) διενεργείται τακτικά με μέγιστηχρονική περίοδο συλλογής τις 15 ημέρες, από εξουσιοδοτημένοεργαζόμενο της Διεύθυνσης Ανθρωπίνου Δυναμικού ( ο οποίοςδιαθέτει και τα κλειδιά του κυτίου). Οι κλειστοί φάκελοισυλλέγονται και παραδίδονται στον Διευθυντή ΑνθρωπίνουΔυναμικού προς φύλαξη. Συγκαλείται άμεσα η ΕπιτροπήΑξιολόγησης & Διανομής Αναφορών όπου παρουσία όλων τωνμελών ανοίγουν οι φάκελοι και η Επιτροπή μεριμνά για τις δικέςτης ενέργειες. Κατά περίπτωση (ανάλογα το περιεχόμενο τηςκαταγγελίας), απαιτείται να προωθηθεί στα αρμόδια στελέχη γιατις δικές τους ενέργειες (Επιτροπή κατά της Βίας &Παρενόχλησης, Υ.Π.Π.Α., Ομάδα Συμμόρφωσης κατά τηςΔωροδοκίας)

  • Ταχυδρομικώς: στη διεύθυνση «Δ.Α.Α. Ελ. Βενιζέλος-Κτίριο 14Β, Σπάτα Αττικής, ΤΚ 19019, ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟ υπόψη Διευθυντή Ανθρωπίνου Δυναμικού ενεργώντας στη συνέχεια όπως ανωτέρω.
  • Τηλεφωνικά ή με φυσική παρουσία στον Υ.Π.Π.Α., ή στην Ομάδα Συμμόρφωσης ανάλογα αν η καταγγελία αφορά εσωτερικά εργαζόμενο ή τρίτο.

6.2. Προτείνουμε θερμά να αναφέρετε τα ζητήματα που σάς απασχολούν για οποιοδήποτε ζήτημα ή υποψία κατάχρησης ή παραβίασης της παρούσας Πολιτικής στο νωρίτερο δυνατό στάδιο. Εάν δεν είστε σίγουροι για το αν μια συγκεκριμένη πράξη συνιστά δωροδοκία ή διαφθορά ή αν έχετε οποιεσδήποτε άλλες ερωτήσεις, θα πρέπει να τις συζητάτε με τον Υ.Π.Π.Α ή την Ομάδα Συμμόρφωσης κατά της Δωροδοκίας.

6.3. Είναι σημαντικό να ενημερώσετε τον Υ.Π.Π.Α ή την Ομάδα Συμμόρφωσης κατά της Δωροδοκίας το συντομότερο δυνατόν, εάν σάς προσφέρεται μια δωροδοκία από ένα τρίτο μέρος, εάν σας έχει ζητηθεί να προσφέρετε εσείς μια δωροδοκία, εάν υποψιάζεστε ότι αυτό μπορεί να συμβεί στο μέλλον ή εάν πιστεύετε ότι μπορεί να είστε θύμα παράνομης δραστηριότητας άλλης μορφής.

6.4. Η εταιρεία προστατεύει τόσο τα άτομα που υποβάλλουν καταγγελία όσο και ταάτομα τα οποία περιλαμβάνονται σε καταγγελίες. Η διερεύνηση πραγματοποιείται μεπλήρη εχεμύθεια και τηρώντας το απόρρητο σε κάθε στάδιο της διαδικασίας, κατά τομέτρο του δυνατού, προκειμένου να αποφευχθεί ο στιγματισμός και η «θυματοποίηση»ατόμων. Ο Υ.Π.Π.Α., η Ομάδα Συμμόρφωσης καθώς και η Διοίκηση της εταιρείαςδιασφαλίζουν την μη ύπαρξη αντιποίνων στην περίπτωση που οποιοσδήποτε καλόπιστακαταγγείλει περιστατικό δωροδοκίας ή διαφθοράς.

6.5. Για τους σκοπούς του παρόντος, αντίποινα ή επιζήμια αντιμετώπιση περιλαμβάνουν την απόλυση, τις πειθαρχικές κυρώσεις, απειλές ή άλλη δυσμενή μεταχείριση που συνδέεται με την αναφορά ενός ζητήματος. Εάν πιστεύετε ότι έχετε υποστεί τέτοια μεταχείριση, θα πρέπει να ενημερώσετε αμέσως τον Υ.Π.Π.Α.

7. Κατάρτιση και επικοινωνία

7.1. Η κατάρτιση για αυτή την πολιτική πρέπει να αποτελεί μέρος της διαδικασίας αρχικής εκπαίδευσης για όλο το νέο Προσωπικό. Τα μέλη του Προσωπικού που μπορεί να είναι πιο πιθανό να εκτεθούν σε δωροδοκίες λόγω του ρόλου και της θέσης τους, θα λάβουν κατάλληλη κατάρτιση για το πως να εφαρμόσουν και να συμμορφώνονται με την παρούσα Πολιτική.

7.2. Η προσέγγιση μηδενικής ανοχής μας έναντι της δωροδοκίας και της διαφθοράς θα κοινοποιείται στους προμηθευτές, τους εργολάβους και τους επιχειρηματικούς εταίρους μας κατά την έναρξη της επιχειρηματικής μας σχέσης μαζί τους και στη συνέχεια όπως αρμόζει.

8. Παρακολούθηση και έλεγχος

8.1. Η Ομάδα Συμμόρφωσης κατά της Δωροδοκίας θα παρακολουθεί την αποτελεσματικότητα και θα ελέγχει την εφαρμογή της παρούσας Πολιτικής, θα εξετάζει τακτικά την καταλληλότητα, την επάρκεια και την αποτελεσματικότητά της. Τα συστήματα και οι διαδικασίες εσωτερικού ελέγχου θα υπόκεινται σε τακτικούς ελέγχους, ώστε να παρέχουν τη βεβαιότητα ότι είναι αποτελεσματικά στην καταπολέμηση της δωροδοκίας και της διαφθοράς.

8.2. Όλο το Προσωπικό είναι υπεύθυνο για την επιτυχία αυτής της Πολιτικής και θα πρέπει να εξασφαλίζουν ότι τη χρησιμοποιούν για να αποκαλύψουν οποιαδήποτε υποψία παραβίασης ή ανάρμοστης ενέργειας.

 

9. Στόχοι

Οι στόχοι της Hellenic Catering σε σχέση με τη δωροδοκία και τη διαφθοράπεριλαμβάνουν την ενίσχυση της ευαισθητοποίησης των προμηθευτών μέσωεκπαιδευτικών προγραμμάτων και την παροχή υποστηρικτικού υλικού.Περιλαμβάνουν επίσης τη διατήρηση μηδενικών περιστατικών δωροδοκίας καιδιαφθοράς έως το 2030. Η Hellenic Catering ακολουθεί τον Κώδικα ΔεοντολογίαςΠρομηθευτών του Ομίλου GOODY'S | everest ενσωματώνοντας βασικά στοιχεία όπωςη αντιμετώπιση της διαφθοράς και της δωροδοκίας. Επιπλέον στοχεύουμε στηνεκπαίδευση του 100% του προσωπικού σε θέματα κατά της δωροδοκίας καιδιαφθοράς μέχρι το 2030. Με αυτές τις δράσεις, ο Όμιλος δεσμεύεται να ενεργείσύμφωνα με τον Κώδικα Επιχειρηματικής Δεοντολογίας του Ομίλου Vivartia και ναακολουθεί τις νόμιμες και ηθικές πρακτικές, όπως ορίζεται από την εθνική και διεθνήνομοθεσία.

 

Επιπλέον, η εταιρεία στοχεύει να εξασφαλίσει ότι οι επιχειρηματικές δραστηριότητές της διεξάγονται νόμιμα, ηθικά και με ακεραιότητα, την υιοθέτηση προσέγγισης μηδενικής ανοχής απέναντι στη δωροδοκία, τη διαφθορά και την αθέμιτη άσκηση επιρροής, και την επαγγελματική και αμερόληπτη συμπεριφορά σε όλες τις επιχειρηματικές συναλλαγές και σχέσεις. Η εταιρεία επίσης στοχεύει στην τήρηση του νομικού και κανονιστικού πλαισίου σε κάθε χώρα δραστηριοποίησης και στην προώθηση της εμπιστοσύνης χωρίς φόβο.

Η Hellenic Catering επιθυμεί να ενισχύσει την προσπάθειά της να λειτουργεί μεδιαφάνεια και να διατηρεί υψηλά πρότυπα ηθικής και δεοντολογίας σε όλες τιςεπιχειρηματικές της δραστηριότητες. Στοχεύουμε στην βελτίωση της επικοινωνίαςμεταξύ των τμημάτων για να εξασφαλιστεί η συνεπής εφαρμογή των κανονισμών μέσωτης διαμόρφωσης βέλτιστων πρακτικών και των αντίστοιχων διαύλων επικοινωνίαςόπου τόσο οι προμηθευτές όσο και το προσωπικό θα μπορούν να καταγγέλλουνεπώνυμα ή ανώνυμα περιστατικά διαφθοράς και δωροδοκίας.

 


Για την HC
Ο Πρόεδρος Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος

HELLENIC CATERING A.E. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΦΑΓΗΤΩΝ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Νοέμβριος 2024
Έκδοση 4.0